از كجا شروع كنيم ?

پولسازی در آشفته بازار/۲ یکشنبه ۲۲, مهر ۱۳۹۷

سلام به همه دوستانی که با سری مقالات پولسازی در شرایط رکود با ما همراه هستند.

در مقالات قبلی به وجود آوردن تغییرات کوچک در خودمان و محیط اطرافمان را برای درآمدزایی و پولسازی در دوران تحریم و رکود اقتصادی بیان کردیم و چند شرکت مهم و بزرگ دنیا را که در زمان رکود شکل گرفتند معرفی کردیم. در این مقاله هم به ادامه معرفی راه های دیگر برای کسب درآمد و پولسازی در آشفته بازار خواهیم پرداخت.

تغییرات در بودجه

در دوران رکود اولین کاری که مدیران همه شرکت ها به آن می پردازند تغییرات در بودجه بخش های مختلف می باشد. معمولاً شرکت ها در اولین مرحله بودجه تبلیغات و بازاریابی خود را کاهش می دهند اما شرکت هایی که به فکر درآمدزایی و کسب سود هستند به جای کاهش به فکر افزایش بودجه تبلیغات و بازاریابی هستند. شرکت ها باید بدانند که کاهش هزینه های بازاریابی و تبلیغات نه تنها به کاهش سودآوری و درآمد منجر می شود بلکه موجب کاهش سهم بازار آنها هم خواهد شد که حتی بعد از پشت سر گذاشتن رکود اقتصادی نیز قادر به بدست آوردن مجدد سهم بازار خود نخواهند بود. بنابراین در این دوران باید هوشمندانه تر عمل کنید.

بررسی دقیق رفتار مصرف کنندگان و مشتریان

بررسی رفتار مشتریان و کشف نیاز های آن ها از عوامل موفقیت و پیشرفت هر کسب و کاری در هر دوره زمانی است. بنابراین در زمان رکود و تحریم نیز بررسی دقیق رفتار مصرف کنندگان و مشتریان کمک شایانی به رشد کسب و کار ما خواهد کرد.

کشف فرصت های جدید بازار

دوران تحریم و رکود مسلماً خیلی از خدمات و کالاهای خارجی در دسترس نخواهند بود که البته به این مورد می توان به چشم یک فرصت هم نگاه کرد و خودمان با بررسی نیاز مشتریان مختلف بازار جدیدی کشف کنیم و با فراهم کردن بستر آن خدمات و کالاهای موردنیاز مردم را عرضه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *